OKULDA ÖĞRENME MODELİ

OKULDA ÖĞRENME MODELİ
·         Gerekli zaman ve uygun öğrenme ortamı sağlandığında her öğrenci okulda öğrenir.
·         Caroll’a göre öğrenemeyen öğrenci yoktur.
·         Hızlı ya da yavaş öğrenen öğrenci vardır.
·         Modelin en önemli değişkeni zamandır.
·         Caroll’a göre bir iş için harcanan zaman gereksiz yere ne kadar uzarsa o işin kalitesi azalır ya da düşer.
·         Modelin, hepsi de zamanla ilişkilendirilebilen beş temel ögesi bulunmaktadır:
Yetenek: Öğrenme için gerekli zaman olarak tanımlanmaktadır.
Öğretimden yararlanabilme becerisi: Öğrencinin bir öğrenme birimini öğrenebilmesi için hazır oluşu
Sebat: Öğrencinin gönüllü olarak öğrenmeye harcadığı zaman.
Fırsat: Öğrenme için öğrenciye verilen zaman.
Öğretimin niteliği: Öğretimin öğrenci yeteneğinin gerektirdiği kadar sürmesi yani ek zaman gerektirmemesi.
·         Bu amaçla öğretmen hedefleri belirleyebilir, öğrenci özelliklerini belirleyebilir, öğrencileri güdüleyebilir, uygun araç ve gereçleri kullanabilir, istenilen davranışları pekiştirebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder