![]() |
OKULDA ÖĞRENME MODELİ
·
Gerekli
zaman ve uygun öğrenme ortamı sağlandığında her öğrenci okulda öğrenir.
·
Caroll’a
göre öğrenemeyen öğrenci yoktur.
·
Hızlı
ya da yavaş öğrenen öğrenci vardır.
·
Modelin
en önemli değişkeni zamandır.
·
Caroll’a
göre bir iş için harcanan zaman gereksiz yere ne kadar uzarsa o işin kalitesi
azalır ya da düşer.
·
Modelin,
hepsi de zamanla ilişkilendirilebilen beş temel ögesi bulunmaktadır:
Yetenek: Öğrenme için gerekli zaman olarak
tanımlanmaktadır.
Öğretimden yararlanabilme becerisi: Öğrencinin bir öğrenme birimini
öğrenebilmesi için hazır oluşu
Sebat: Öğrencinin gönüllü olarak öğrenmeye
harcadığı zaman.
Fırsat: Öğrenme için öğrenciye verilen
zaman.
Öğretimin niteliği: Öğretimin öğrenci yeteneğinin gerektirdiği
kadar sürmesi yani ek zaman gerektirmemesi.
·
Bu
amaçla öğretmen hedefleri belirleyebilir, öğrenci özelliklerini belirleyebilir,
öğrencileri güdüleyebilir, uygun araç ve gereçleri kullanabilir, istenilen
davranışları pekiştirebilir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder