![]() |
GÖZLEM
Gerçek
yaşamdaki olayların, nesnelerin, insanların, bir plan dâhilinde izlenmesi ile
gerçekleşen bir tekniktir. Gözlem tekniği öğrencilere inceleme olanağı
tanımasının yanı sıra gözlem yapılan konuyu kavramayı sağlar.
Dikkat Edilecek Noktalar:
·
Sistematik
olmalı ve bir formatı (gözlem formu ve fişi) olmalıdır. Gözleme başlamadan önce
hedefler önceden belirlenmelidir. Öğrencilere gözlenecek durum ya da olay ile
ilgili önceden bilgi verilmelidir.
·
Farklı
öğrenciler aynı durum ya da olayı gözlemeli sonuçlar karşılaştırılmalıdır.
·
Gözlemci
gözlemi yaparken doğal ortamı bozmamalı, böyle bir durum söz konusu olursa
gözlem gizli gerçekleştirilmelidir.
·
Gözlem
sonuçları vakit kaybetmeden kaydedilmelidir.
·
Tabiatta
var olan bir şeyin kendi şartlarında incelenmesine “gözlem” denir. Tabiattaki
bir olay, durum ya da varlık araştırmacının oluşturacağı şartlarda incelenirse
bu “deney”dir.
GÖRÜŞME
·
Sınıfta
işlenen konularla ilgili bilgileri genellikle uzmanlardan elde ederek öğrenmeyi
sağlar.
·
Bu
teknik öğrencinin uzmanlarla dışarıda görüşmesiyle gerçekleşeceği gibi, sınıfa
uzman getirerek de gerçekleşebilir.
·
Sınıfa
uzman getirilerek gerçekleşen görüşme tekniğine kaynak kişiden yararlanma ismi
de verilir.
·
Görüşme
tekniğinde amaçlar (hedefler) doğrultusunda sorulacak sorular önceden
belirlenir ve bir zaman sınırı konulur.
EV ÖDEVİ
·
Öğrenmeyi
kolaylaştırmak
·
Dersi
pekiştirmek(Kalıcılığı arttırmak)
·
Yeni
öğrenilecek konuya hazırlık amacıyla kullanılan tekniktir.
·
Pekiştirme,
alıştırma yapma etkinliğidir.
Ev ödevi verilirken;
·
Eğitsel
değer taşımalıdır.(Ödevde bulunması gereken en önemli niteliktir.)
·
Bağımsız
çalışma alışkanlığı kazandırmalıdır.(Ödevin en önemli faydasıdır)
·
Düzeye
uygun olmalıdır.
·
Boş
zaman doldurmak için verilmemelidir.
·
Ödevler
kontrol edilmelidir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder